Javni poziv za prikupljanje zahteva za naturalnu razmenu do 25.000 tona merkantilnog kukuruza za tovnu stoku.

Republička direkcija za Robne Rezerve raspisala je Javni poziv za prikupljanje zahteva za nauralnu razmenu do 25.000 tona merkantilnog kukuruza za tovnu stoku 

Proizvođači sa kojima će se realizovati naturalna razmena su:
1) Naturalna razmena će se izvršiti sa pravnim licima, zemljoradničkim zadrugama i preduzetnicima (u daljem tekstu Proizvođači) koji moraju biti registrovani u Agenciji za privredne registre, sa šifrom pretežne delatnosti 01.42 - uzgoj drugih goveda i bivola ili 01.46 – uzgoj svinja i koja su upisana u Registar poljoprivrednih gazdinstava, u skladu sa Pravilnikom o upisu u registar poljoprivrednih gazdinstava, promeni podataka i obnovi registracije, elektronskom postupanju, kao i o uslovima za pasivan status poljoprivrednog gazdinstva („Sl. glasnik RS”, br. 25/2023, 110/2023 i 3/2024) i nalaze se u aktivnom statusu.

2) Pariteti u naturalnoj razmeni su:
a) 14,62 kg merkantilnog kukuruza za 1kg farmskih tovnih svinja;
b) 19,71 kg merkantilnog kukuruza za 1kg tovne junadi.
Pariteti su utvrđeni na osnovu cene merkantilnog kukuruza na dan 18.01.2024. godine na Produktnoj berzi u Novom Sadu od 17,10 din/kg bez PDV i 18,81 din/kg sa PDV, odnosno cene tovnih svinja od 250 din/kg bez PDV i 275,00 din/kg sa PDV, odnosno tovne junadi od 337,00 din/kg bez PDV i 370,70 din/kg sa PDV, po Kretanju cena u oglasima 15.01.2024. – 17.01.2024. godine, Info Tim Logistik DOO, Novi Sad. 

3) Kvalitet:
 - Merkantilni kukuruz, koji je predmet ovog zaključka je rod 2022. i 2023. godine, prirodno ili veštački suv, u zrnu, zdrav i zreo, bez znakova plesni i bez stranog mirisa i ukusa, nezaražen biljnim bolestima i štetočinama, sa sledećim elementima kvaliteta:

do 14 % vlage, do 5 % lomljenih zrna, do 2 % defektnih zrna, do 2 % nagorelih zrna, strane primese maks. 1%, od toga 0,5 % anorganskih, do 0,03 mg/kg aflatoksina B1. Lom se utvrđuje pomoću sita sa okruglim otvorima prečnika od 5 mm.
- Kvalitet tovnih svinja u svemu mora da odgovara odredbama Pravilnika o kvalitetu zaklanih svinja i kategorizaciji svinjskog mesa (“Sl.list SFRJ”, br.2/85; 12/85 i 24/86) telesne mase 95-110kg, farmska.
 - Kvalitet tovne junadi u svemu odgovara odredbama Pravilnika o kvalitetu goveda i ovaca za klanje i tov PK-E2 III prerađeno izdanje (“Sl.list SFRJ” , br.21/69 i 55/69), telesne mase 450-550 kg. 

4) Maksimalna količina merkantilnog kukuruza po Proizvođaču je do 2.000 tona, u skladu sa količinom tovne stoke koju planiraju da isporuče. Odnosno do 1.000 tona ukoliko je Proizvođač zaključio ugovor o naturalnoj razmeni sa Direkcijom po prethodnom pozivu Direkcije.
5) Preuzimanje merkantilnog kukuruza Proizvođači će izvršiti odmah po dostavljanju sredstava obezbeđenja, a na osnovu pisanog naloga Direkcije. Na paritetu utovareno u vozilo Proizvođača, u silosu ovlašćenog skladištara Direkcije.
6) Rok isporuke tovnih svinja je 6 (šest) meseci, odnosno 9 (devet) do 12 (dvanaest) meseci za tovnu junad od dana preuzimanja merkantilnog kukuruza, na paritetu utovareno u vozilo Proizvođača, u proizvodnom objektu-farmi.
7) Sredstva obezbeđenja isporuke tovne stoke su:
- dokaz o upisu hipoteke prvog reda u javne knjige u korist Dirkcije na nepokretnoj imovini koja je u vlasništvu Proizvođača u visini vrednosti ugovora ili dokaz o upisu hipoteke drugog reda ukoliko je hipoteka prvog reda upisana u korist Direkcije i 5 (pet) sopstvenih, registrovanih menica, blanko potpisanih i overenih, sa meničnim ovlašćenjem, dokazom o registraciji menica i overenom kopijom kartona deponovanih potpisa;
8) Ukoliko Direkcija ne preuzme tovnu stoku u utvrđenim rokovima, Proizvođači su dužani da sa Direkcijom zaključe ugovor o skladištenju, čuvanju i zanavljanju tovne stoke (tovne svinje, odnosno tovnu junad).
Sredstva obezbeđenja skladištenja, čuvanja i zanavljanja su:
- dokaz o upisu hipoteke prvog reda u javne knjige u korist Direkcije na nepokretnoj imovini koja je u vlasništvu Proizvođača u visini vrednosti ugovora ili dokaz o upisu hipoteke drugog reda ukoliko je hipoteka prvog reda upisana u korist Direkcije i 5 (pet) sopstvenih, registrovanih menica, blanko potpisanih i overenih, sa meničnim ovlašćenjem, dokazom o registraciji menica i overenom kopijom kartona deponovanih potpisa;
Ugovorom o skladištenju, čuvanju i zanavljanju tovne stoke biće utvrđeno da Proizvođači po pisanom nalogu Direkcije moraju isporučiti tovnu stoku ugovorene količine, kvaliteta, genetske strukture, sukkcesivno u skladu sa proizvodnim ciklusom.

U slučaju da Proizvođač želi da raskine ugovor sa Direkcijom, odnosno da isporuči tovnu stoku bez pisanog naloga Direkcije, Direkcija će svoja potraživanja ostvariti predajom sredstva obezbeđenja na realizaciju. 

9) Obavezna dokumentacija za javni poziv:
- Odštampani elektronski izvod iz Registra poljoprivrednih gazdinstava o
aktivnom statusu - podaci o gazdinstvu, overen elektronskim pečatom Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede Uprave za agrarna plaćanja, ne starije od 15 (petnaest) dana od dana podnošenja zahteva;
- Rešenje Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede, Uprava za veterinu, o upisu u Registar objekata, odnosno Registar odobrenih objekata, po Pravilniku o registraciji, odnosno odobravanju objekta za uzgoj, držanje i promet životinja („Sl.glasnik RS“ br.36/2017).

Ukoliko pravna lica, zemljoradničke zadruge i preduzetnici već poseduju Rešenje o ispunjenosti veterinarsko-sanitarnih uslova,
doneto posle dana 26.09.2006.godine, nisu u obavezi da dostavljaju novo Rešenje, već postojeće, jer su ista automatski upisana u Registar objekata, odnosno Registar odobrenih objekata i ne izdaje mu se novo rešenje;
- Potvrda o registraciji gazdinstva, izdata od Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede, Uprave za veterinu, koju izdaje nadležna veterinarska stanca, prilikom dodele ID broja gazdinstva na kome se drže životinje i HID broja.
Gazdinstva moraju biti upisana u Centralnu bazu, koju vodi Uprava za veterinu, po Pravilniku o registraciji, odnosno odobravanju objekta za uzgoj, držanje i promet životinja („Sl.glasnik RS“ br.36/2017);
- Izvod iz registra Agencije za privredne registre;
- Osnivački akt proizvođača, da je osnovan za obavljanje delatnosti proizvodnje tovne junadi (uzgoj, čuvanje i promet) sa šifrom pretežne delatnosti 01.42-Uzgoj drugih goveda i bivola. ili 01.46 – uzgoj svinja;
- Zapisnik nadležne Republičke veterinarske inspekcije o obavljenoj kontroli objekta – farme za držanje i uzgoj tovne stoke prozvođača, izdata posle objavljivanja javnog poziva.
- Obrazac ponude (Obrazac 1) popunjen i overen od strane odgovornog lica;
- Izjava (Obrazac 2) popunjena i overena od strane odgovornog lica. 

10) Celokupna dokumentacija se podnosi u originalu ili u jasno vidljivoj kopiji. 

11) Zahtevi Proizvođača sa kojima je Direkcija u sporu, Proizvođači koji su u blokadi, koji imaju neizmirene obaveze prema Direkciji, imaju finansijski dug prema Direkciji, nisu dostavili sredstva obezbeđenja po različitim ugovornim obavezama prema Direkciji, neće se razmatrati.
12) Direkcija zadržava pravo jednostranog odustajanja od naturalne razmene po ovom oglasu.
13) Rok za dostavljanje ponuda u pisarnicu Direkcije je 16.08.2024. godine, do 10 časova i svakog sledećeg petka do raspodele celokupne količine kukuruza.
Ponude se dostavljaju u zatvorenoj koverti sa naznakom:
„PONUDA-NE OTVARATI - za naturalnu razmenu merkantilni kukuruz za tovnu stoku“, na adresu:
 REPUBLIČKA DIREKCIJA ZA ROBNE REZERVE
11000 Beograd, Ul. Dečanska br.8a
Na poleđini koverte obavezno upisati naziv Proizvođača, adresu, telefon i kontakt osobu.
Otvaranje ponuda će se obaviti 16.08.2024. godine u 12 časova, u sali broj 654a na VI spratu.

Prisutni predstavnici Proizvođača moraju imati ovlašćenje za učešće u postupku javnog otvaranja.
Nepotpune i neblagovremene ponude, neće se razmatrati.
Svi učesnici Javnog poziva biće obavešteni o ispunjenosti uslova njihove ponude.
U prilogu je dokument.

Više na: https://www.rdrr.gov.rs/dokument.asp?p=1659

Ceo tekst, kao i njegovo preuzimanje, možete pogledati na sledećem linku: